Sertai Komuniti "Mat Periuk"

Monday, November 9, 2009

Yang lama dilupa jangan....

Semua sedia maklum,...aku dah ada website rasmi. Alhamdullilah sambutan selepas beberapa minggu dipancarkan sangat memuaskan. Tapi rasa sayang pada blog lama ini masih menebal.Sebab tulah aku baru je habis mengmake-upkan blog lama ini agar tidak berhabuk dan diziarahi sang labah-labah apatah lagi redback spider yg terkenal di Australia nie. heheheh.

Bagi yg buta IT macam aku nie, dah kira hebat jugaklah ada website sendiri ada blog, apa lagi nak. Aku rasa aku sekarang dah capai level rabun IT, Insyaalah kalau rajin belajar lagi dan lagi tak mustahil aku bakal celik IT. Kepandaian IT bagi aku bukanlah macam boleh bukak email, baca paper online, download lagu, download movie, youtube dan sebagainya. Aku maksudkan sekurang-kurangnya satu hari nanti aku paham bahasa komputer HTML dan lain-lain lagi. Aku yakin boleh. Tapi memang dari dulu sifat aku memang macam nie, aku bukannya dilahirkan sebagai seorang yang cerdik pandai tapi sifat ingin belajar yg ada dalam diri ini memang bukan calang-calang jugak orang boleh cabar aku. Bukan mendabik dada, kalau tak masakan budak sekolah anderson yg pangkat 2 SPM (nasib-nasib je tu), bermula hanya sijil di ITM, ditawar secara automatik ke peringkat Diploma (menjadi pelajar terbaik pula), mendapat tawaran ke Degree (dan ditawarkan pakej pensyarah muda sebelum tamat pengajian) menyambung master di Australia (mendapat beberapa matapelajaran distinction) dan kini sedang mengayuh bahtera, merentas belantara, mencabar minda mendaki puncak bergelar Gunung PhD. Insyaallah daya juang aku memang tak pernah luntur...aku ku serang segala rintangan yang menghalang. Insyallah.

Apapun tujuan entry aku ini ialah nak bagitau korang, walaupun banyak benda lebih 'happening' di www.chefkamarul.net tapi di blog ini juga ada ceritanya yang tersendiri.....

No comments: