Sertai Komuniti "Mat Periuk"

Monday, November 9, 2009

Chef Jantan vs Homo!!!!

pergh lain macam tajuk entry nie kan

kepada yg tak listkan aku dlm FB friend korang... memang korang rugi sebabnya korang terlepas satu perbincangan panas semalam, Lebih dari 50 comment kat halaman rumah FB aku yg tak berbunga tu, dan setakat ini jumlahnya terus meningkat. Kalau banyak sangat nanti aku delete aje...kang tak pasal2 jadi kontroversi. Diskusi yg tak akan membantu menaikkan ekonomi Malaysia hatta ekonomi Somalia sekalipun ini tercetus bila salah seorang member FB aku bertanya secara sulit (dia pvt msg aku le) bertanya soalan.. apa pendapat aku bila dia cakap chef-chef laki nie kebanyakkanya homo. Pergh... terbakar jugaklah kejap (tapi taklah sekejap sangat). Oleh kerana kebanyakkan friend FB aku terdiri dari mat-mat periuk (panggilan manja utk chef) dan ramai diantaranya (bukan semua, aku terpaksa mengakuinya)jantan sejati maka bertalu-talu comment melempiaskan ketidakpuashatian mereka terhadap statement yg mencabar ke'jantan'an seorang mat periuk. Aku tak salahkan member aku bertanya soalan tu...itu persoalan dia...mungkin ada hikmah disebalik kenyataan dan persoalan yg dia keluarkan. Lagipun bukan dia org pertama mengeluarkan statement nie..dah lama dah aku dengar.

Tak kurang juga comment2 dtg dari minah2 periuk dan juga tukang basuh2 periuk. Ada yg setuju ada yg tak...macam2 ada...masing2 memberi pendapat mereka yg sekali lagi terpaksa aku sebutkan tak akan membantu ekonomi Malaysia mahupun Tapah Timur sekalipun. Tapi apa ada hal...suka hatilah, pendapat masing-masing kan. Tapi aku sebagai mat periuk dan jantan sejati dengan ini membantah sekeras-kerasnya golongan chef dilabel sebagai homo!!!!!.

aku rasa kita mat-mat periuk semua kena buat petisyen, buat perarakan 'raksasa', demonstrasi jalanan untuk membantah statement ini. walaupun pada akhirnya, aku amat pasti tindakan mengarut kita ini pastinya tidak akan membantu ekonomi Malaysia hatta Semenanjung Kg Manjoi sekalipun!!!!. Sekian...

2 comments:

Anonymous said...

sesamalah kita ingat-mengingati antara satu sm lain.... fardu kifayah tu... jgn hny pkir kubur masing2 masing2 pnya hal....

The Moon Hapiz said...

tapi x ley nafikan juge.. kira ad juge la walaupun x byk..