Sertai Komuniti "Mat Periuk"

Saturday, November 21, 2009

"Jangan sampai dapur tak berasap" vs "jangan dapur tak berasap"

Baru je menyibuk2 di FB,menambah2 kenkawan yg semakin hari semakin ramai. Yang bestnya semakin hari semakin tak kenal orang2 yg aku add tu. Tak kisahlah beb, buat kawan biar beribu kan. Terima kasihlah yg sudi mengadd FB friend, Inysallah aku add aje, my style kalau orang tu add memang aku add punyalah..kalau suggestion dah beratus dah, aku biar aje..dah dia tak nak add aku takkan aku nak muka tak malu add diaorang kan..kalau member, sedara mara atau student2 aku yg aku kenal lain lah cerita..hehehehe. Untuk follower blog "mat periuk" nie pun aku nak ucapkan thank you very2 much sebab sudi follow blog si mat periuk nie...

ok berbalik bab FB tadi...tengah merayap2 di FB tu tertengok latest status Chef Wan , (boleh kira latest lah sebab Chef Wan punya status berubah every minutes, hehehehe respek betul aku kat dia ni...dalam sibuk2 shooting, berkejar kesana, berkejar kesini, talk sana, talk sini,... sempat FB lagi tu!!..) chef wan nie sifu aku dalam dunia celebriti chef nie (kalau dalam dunia masakan memang beratus-ratus sifu aku semuanya), otai celebriti chef No 1 malaysia. Celebriti chef didalam kelas nya yg tersendiri...chef2 junior macam aku nie, celah gigi dia aje!!!..wakakaka

Statusnya sungguh menarik perhatian, katanya dia akan menulis satu column kat paper mana entah (tak salah Star punya company) every week punya column. Yg bestnya tajuk column tu nanti akan diberi nama "Jangan dapur tak berasap"! eh! macam pernah kedengar ungkapan nie, tapi dimana ye? La rupanya subheading blog "mat periuk "!!, yg berbeza sikit cuma Mat Periuk ada 'sampai' aje...ermmm...kebetulan ye. Ala tak kisahlah..dah bertahun2 dah pun orang pakai ungkapan nie, kalau tak silap aku...bukan pasal malas masak atau tak reti masak ..tapi lebih kepada budget lari sampai nak beli bahan masakan pun tak cukup...betul ke?..entah aku agak2 aje.... hantam sajalah...

* zaman sekarang orang pakai dapur gas...kuranglah asapnya...tapi masih ada asap kan....hehehehe

No comments: