Sertai Komuniti "Mat Periuk"

Thursday, December 17, 2009

Camping di Mount Tamborine (National Park)

Seperti yg telah di bgtau awal minggu nie Mat Periuk dan bala tentera (isteri dan anak2)telah meninggalkan dunia moden dan tamadun dunia untuk beberapa malam. Kitaorg pergi bercamping di atas gunung didalam hutan Mt Tamborine. First time camping kat Australia..perg best giler...pasang kemah, cari kayu api dalam hutan, camp fire malam-malam, masak pakai dapur kayu...fuh, tidur bertemankan bintang-bintang, berlagukan bunyi2 burung dan serangga hutan,... what a life!, what a simple life!

Kadangkala bagus juga buat benda2 macam nie, kalau tak Mat Periuk terperap aje dalam bilik nie dgn journal, article, FB, Blog dan yg sewaktu dgnnya. Mula2 tu hajat dihati nak update blog kat dalam hutan tu..dah siap bawak laptop dgn mobile internet tapi hampeh, tak de line heheheheh..

Anyway Mat Periuk akan cuba upload few gambar masa camping nie..termasuk menu kitorg masa dlm hutan, aktiviti mandi sungai, cari kayu, dan lain-lain lah...



Mat Periuk: camping dlm hutan nie untuk pemanas badan je sebab bulan depan Mat Periuk dan rakan2 akan berkonvoi dan bercamping dari Gold Coast ke Sydney. Perjalanan bakal melebihi 2000 kilometer dan akan bercamping beberapa malam di sepanjang perjalanan pergi dan balik melalui country side Australia. Amacam ada berani?....beranikah aku?..entah hantam sajalah..

No comments: