Sertai Komuniti "Mat Periuk"

Sunday, April 24, 2011

Ahli-ahli baru warga perantau Gold Coast

Assalamualikum dan salam sejahtera semua...

Mat periuk nak kongi beberapa berita gembira kami di sini. Alhamdullilah semakin bertambah warga2 perantau Malaysia di Gold Coast. Bulan April nie menang bulan gembira buat kami disini. Dua keluarga mendapat kurniaan terulung dariNya, keluarga Dr. Din dan Ita dgn babynya Aleesha dan keluarga Capt. Azmi dan Ir Zeti dgn baby yg belum di beri nama.

Baby belum bernama...(Capt. Azmi dan Ir Zeti)
Baby Aleesya (Dr Din dan Ita)

Di hospital Gold Coast yg sama ini jugaklah kami menyambut Nur Daliya hampir 8 tahun yang lalu. Masa tu mat periuk dan isteri sedang menyambung Master juga di Griffith Uni. Terasa cepat sungguh masa berlalu.

Wad bersalin
Pintu masuk
Daliya di depan hospital beliau selamat di'keluar'kan..
Hospital Gold Coast (Southport)


Apapun, kami disini seperti sebuah keluarga besar, semua saling tolong menolong, susah senang kami kongsi bersama.Alhamdullilah di bulan April nie juga beberapa kali kami dapat bersama-sama, makan2 dan mengadakan beberapa kenduri kecil-kecilan. Di rumah abg zul dan Wati serta Capt Zahid dan Nana kami buat kenduri doa selamat sebab pindah rumah baru. Di rumah mat periuk buat sedikit kenduri doa selamat hari jadi Dina.Disamping beberapa perjumpan lagi seperti perjumpaan dgn DR. J (pengarah MSD yg baru) bersama En. Zainal dan En Hussin (KPT), perjumpaan layan movie 5 jam di rumah Dr. Din dan macam2 perjumpaan lagilah...Pendek kata bulan April bulan makan2 je..heheheh

Kami juga seronok sebab bertambah satu lagi keluarga dari Malaysia yg menyambung PhD nya disini iaitu Abe Wan dan keluarga. Family yg berasal dari Kelate yg berkhidmat di Perlis dan Kedah. Insyallah bertambah meriah kami sini. Selamat datang kami ucapkan.

Mat periuk: teringat kesusahan dan kepayahan masa mula2 menjejak kaki di bumi Australia dulu, apatah lagi masa tu terpaksa menempuh kesejukan dan kehujanan di musim winter...kini sudah mula menghitung hari untuk pulang ke tanahair....

No comments: