Sertai Komuniti "Mat Periuk"

Saturday, September 26, 2009

UCAPAN SELAMAT HARI RAYA DARI SAYA SEKELUARGA DI AUSTRALIA











Salam Aidilfitri,
Kita masih lagi di bulan Syawal, maka rasanya tak terlambat saya dan keluarga (Yati, Imran, Dina, Daliya & Darwish) mengucapkan "Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin" kepada semua umat Islam tak kira dimana anda berada. Tahun nie masuk tahun ke2 saya dan keluarga beraya di perantauan. Insya-Allah kalau semua semua berjalan lancar, saya akan balik ke tanahair pada tahun 2011.

Cara kami beraya disini lain sikitlah dari cara di Malaysia. Selesai sembahyang Raya di mesjid Gold Coast, kami ada makan2 di mesjid yang disediakan dari sumbangan para dermawan di sekitar Gold Coast dan Brisbane. Tapi jangan haraplah ada ketupat rendang..hahahah, yang ada pizza, cheese cake, danish pastry, baklava dan lain-lain lagilah...banyak sangat nak list.Selesai upacara di Mesjid, para pelajar dan beberapa keluarga Malaysia disini akan berkumpul di rumah saya. Semua bawak juadah istimewa hari raya masing2, pergh...makanan punya banyak sampai melimpah meja..siap ada BBQ lagi...Kitaorang lepak sampai petang...hehehe sampai dah gelap baru semua balik rumah, bukan apa nanti kalau balik rumah cepat2, terasa sunyi pulak, baik lepak ramai-ramai...hilang sikit syahdu pada keluarga di Malaysia.

Kalau nak tengok suasana raya kami disini jangan lupa tengok " Oz beraya di OZ" di web TV9 ye...

No comments: